12 Nisan 2010 Pazartesi

Türk işi zombi filmi


ADA: Zombilerin düğünü
dikkat muhtemelen spoiler içerecektir.

bircok yabancı filmde birçok kere işlenmiş bir konu bir türk filminde işlenirse izleyiciye ve türk sinamasına ne katar diyorsunuz ama tamamen farklı bi işleniş tarzı filmi diğer pahalı yabancı benzerlerinden ayırıyor .eksikleri yokmu fazlasıyla var fakat bunları türk sinamasının korku filmlerindeki tecrübesizliğine bağlayabiliriz .zaten korkutmaktan cok güldüren bi film heralde senaryodan sonra iş yazılanları uygulamaya yani filmi çekmeye geldiğinde işin o kadar kolay olmadığı görülmüş bari makaraya vuralım demişler gibi.

sinamatik açıdan fazla bişe beklemiyordum zaten. ben onu her haliyle sevecektim çünkü o bizim zombi filmimizdi. benim önceden beri hayalimdi türk ler cekse nası olur istanbulda olsa nasıl olur gibi. fantazilerim vardı . hatta kaçış planları sığınma planları falan kurardım boş vakitlerde.bu amcamlar daha önce hiç zombi filmi izlememiş gibiydiler sanki. yabancı örneklerindeki sağ kalan elemanların yaptıkları birçok hatayı yapıolar.zombi olan tanıdığa koşup sarılmak nedir yaa olurmu öle şey annen bile zombi olsa çekip vurucaksın. ve olmassa olmas bir klişe gruptan birinin ısırılıp yavas yavas zombiye dönüşmesi ve onu vurmak zorunda kalmaları. ben arkadaşları vurcak diyodum ama allahtan silahı dier kız aldıda klişenin dibine vurmadılar.

oyunculuklar güzeldi, el kamerası fikri de güzeldi,diyaloglardaki sokak ağzıda güzeldi. senaryo olabildiğince klişelerden uzaktı.

sonuç olarak eldeki oyuncular, imkanlar ve malzeme ile yapılabilecek en iyi iş yapılmış.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder